وزير دفاع و معاون ستاد مشترک ارتش سوريه در حمله تروريستي به ساختمان امنيت ملي کشته شدند
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 87
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 87
بازدید ماه : 655
بازدید کل : 85995
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

اتحاد با امام
راههای جلوگیری از نفوذ دشمنان
وزير دفاع و معاون ستاد مشترک ارتش سوريه در حمله تروريستي به ساختمان امنيت ملي کشته شدند
خراسان - مورخ پنج‌شنبه 1391/04/29 شماره انتشار 18171
نويسنده: سيدمحمد اسلامي m.eslami@khorasannews.com
مخالفان مسلح دولت مسئوليت حمله تروريستي در دمشق را بر عهده گرفتند

در پي انفجار تروريستي مقابل ساختمان امنيت ملي سوريه که ظهر ديروز در دمشق روي داد، چند تن از مقامات ارشد امنيتي سوريه، از جمله سپهبد "داوود راجحه" وزير دفاع اين کشور کشته شدند. تلويزيون دولتي سوريه اعلام کرد: «وزير دفاع در بمب گذاري تروريستي که مرکز امنيت ملي را هدف قرار داد، به شهادت رسيد.» داوود راجحه، وزير دفاع ۶۵ ساله سوريه، از ژنرال هاي پيشين ارتش اين کشور و از اقليت مسيحي سوريه بود که بشار اسد او را سال پيش به سمت وزير دفاع منصوب کرد. در همين حال عصر ديروز تلويزيون دولتي سوريه از انتخاب «فهد جاسم الفريح» رئيس ستاد مشترک ارتش سوريه به عنوان وزير دفاع جديد اين کشور خبر داد. همچنين شبکه العربيه به نقل از منابع سوري گزارش داد که احتمالا "محمد شعار"، وزير کشور سوريه نيز در ميان کشته شدگان است، اما تلويزيون سوريه اين خبر را رد و اعلام کرد وي زخمي شده است. مرکز امنيت ملي سوريه در محله روضه در مرکز شهر دمشق قرار دارد و سفارت ترکيه در همسايگي آن واقع است. اين حمله زماني رخ داده است که گزارش ها حاکي از ادامه نبرد در اطراف پايتخت است. عمران الزعبي ،وزير اطلاع رساني سوريه گفت:سرويس هاي اطلاعاتي قطر ، عربستان ،ترکيه واسرائيل مسئول انفجار دمشق هستند.

شوهر خواهر بشار اسد در ميان کشته شدگان

به گزارش النشره، يک عامل انتحاري ساختمان امنيت ملي سوريه واقع در دمشق را در زمان برگزاري نشست مسئولان امنيتي و وزيران کابينه اين کشور با خودروي بمب گذاري شده خود هدف قرار داد. المنار نيز به نقل از مخالفان دولت گزارش داد که اين انفجار همزمان با نشست هفته اي هسته کنترل بحران سوريه رخ داده و در آن "آصف شوکت"، معاون ستاد مشترک ارتش سوريه که شوهر خواهر بشار اسد و رئيس سازمان اطلاعات اين کشور نيز است کشته شده و "هشام بختيار" رئيس دستگاه امنيت ملي سوريه زخمي شده  است. سايت فردا نيز به نقل از الجزيره از خبرهاي غيررسمي مبني بر کشته شدن ماهر اسد برادر بشار اسد در اين حمله تروريستي خبر داده است. پس از اين حمله تروريستي نيروهاي گارد رياست جمهوري در اطراف بيمارستان الشامي واقع در نزديکي محل انفجار مستقر شدند. هنوز آمار دقيقي از قربانيان اين حمله انتحاري منتشر نشده اما پيش بيني مي شود که در جريان اين حمله تعداد زيادي از نظاميان و غير نظاميان کشته و زخمي شده باشند.

 

ارتش آزاد سوريه مسئوليت حمله تروريستي را بر عهده گرفت

به گزارش رويترز، تاکنون 2 گروه "لواءالاسلام" است و "ارتش آزاد سوريه" مسئوليت اين انفجار را برعهده گرفته اند. گروه "لواءالاسلام" در يک پست فيس بوکي با برعهده گرفتن مسئوليت اين انفجار آن را حمله به «سلولي» خواند که از آن به عنوان «اتاق کنترل بحران» در سوريه ياد مي شود. قاسم سعدالدين، سخنگوي «ارتش آزاد سوريه»، نيز اين ارتش متشکل از جداشدگان شورشي را مسئول اين حمله انتحاري اعلام کرد و در تماسي تلفني به رويترز گفت: «اين همان آتش فشاني است که حرفش را مي زديم، ما تازه کارمان را شروع کرده ايم.» ارتش آزاد اعلام کرده که حمله انتحاري نبوده و مخالفان در چند روز گذشته با همکاري محافظان ساختمان مورد حمله، مواد منفجره را وارد ساختمان کردند و انفجار از راه دور کنترل شده است. با اين حال العربيه و سي ان ان ترک گزارش دادند که عامل انفجار انتحاري از محافظان شخصي و رسمي وزير دفاع سوريه بوده است. همچنين گزارش شده است که يکي از پادگان هاي ارتشي مشرف به مقر رياست جمهوري به آتش کشيده شده است.

 

واکنش ها به انفجار تروريستي دمشق

به گزارش نسيم صدها نفر از شهروندان با برگزاري تظاهراتي گسترده در مرکز شهر دمشق، افنجار تروريستي دمشق را محکوم کردند. صدها نفر از جوانان سوري هم با حضور در پايگاه‌هاي نظامي اين کشور، آمادگي خود براي مبارزه با گروه‌هاي مسلح مخالف دولت بشار اسد را اعلام کردند.همچنين به گزارش بي بي سي نيروهاي مسلح سوريه در بيانيه اي اعلام کردند که مصمم تر از قبل با تروريست ها مقابله خواهند کرد. در همين حال آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با اشاره به حمله به سازمان امنيت ملي سوريه، بر لزوم دستيابي به راهکاري در سازمان ملل براي حل بحران سوريه تأکيد کرد. سرگئي لاوروف نيز با بيان اين که درگيري هاي سرنوشت سازي در سوريه در جريان است افزود: مسکو تحولات سوريه را به دقت تحت نظر دارد. به گزارش مهر لئون پانه تا وزير دفاع آمريکا نيز بدون محکوم کردن اين انفجارها خواستار کناره گيري بشار اسد از قدرت شد.

 

کشته شدن خبرنگار فرانسوي در سوريه به دست مخالفان سوري

يک منبع در وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد که خبرنگار تلويزيون فرانسه که ماه ژانويه در سوريه کشته شده به دست مخالفان سوري به قتل رسيده  است. وي به روزنامه فيگارو گفت: «ژيل ژاکييه، خبرنگار فرانسوي که در 11 ژانويه در سوريه کشته شده بود به وسيله خمپاره گروه هاي مخالف در حمص به قتل رسيدند.» به گفته اين منبع وزارت دفاع فرانسه، اطلاعات جمع آوري شده مخالفان سوري اين خبرنگار شبکه دو فرانسه را به قتل رساندند. با اين حال فيگارو گزارش داد که وزارت خارجه و دفاع فرانسه هرگونه اظهارنظر را رد کرده اند و تنها يک منبع قضايي اعلام کرده که تحقيقات همچنان ادامه دارد. طرف هاي غربي براي حمايت از مخالفان مسلح دولت سوريه مردد هستند. آن ها معتقدند که حمايت از سلفي هاي سوريه، زمينه گسترش فعاليت القاعده را در اين منطقه گسترش مي دهد. ديلي تلگراف هم چند روز پيش گزارش داده بود که "هيچ کس در آمريکا نمي  خواهد که دست بر روي مسئله سوريه بگذارد نه در کاخ سفيد و نه در کميته خارجه کنگره..."

 

نشست شوراي امنيت درباره سوريه

همزمان با درگيري ها در سوريه، تلاش هاي ديپلماتيک درباره سوريه ادامه دارد. شب گذشته اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل بار ديگر گرد هم آمدند تا در اين باره مذاکره کنند. به گزارش بي بي سي کشورهاي غربي مي خواهند که قعطنامه اي براي فشار بيشتر بر دولت سوريه صادر شود. در اين قطعنامه ضرب الاجلي براي دولت تعيين خواهد شد، که اگر ظرف ۱۰ روز نيروهاي نظامي و سلاح هاي سنگين خود را از مناطق مسکوني خارج نکند، تحريم خواهد شد. با اين حال بعيد به نظر مي رسد که در اين نشست نيز توافقي حاصل شود. نماينده دائم چين در سازمان ملل پيش از اين نشست بر لزوم تمديد ماموريت ناظران بين المللي تاکيد کرد و گفت که سوري ها بايد خود روند سياسي را رقم بزنند. روسيه و چين تاکنون مانع از هرگونه اقدام افراطي شوراي امنيت در قبال سوريه شده اند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب